Εγχειρίδιο Δημιουργικής ΓραφήςΟποιοσδήποτε έχει δοκιμάσει να γράψει μυθοπλασία, συνειδητοποιεί αργά ή γρήγορα ότι υπάρχει ένα όριο στο πού μπορείς να φτάσεις μόνο με την έμπνευση και την όρεξή σου για γράψιμο. Κάποια στιγμή, ο επίδοξος συγγραφέας θα χρειαστεί αναπόφευκτα να μάθει αφηγηματικές τεχνικές, να γνωρίσει τα κλασσικά συγγραφικά λάθη προς αποφυγήν και γενικότερα να καταφύγει στις γνώσεις και τις συμβουλές κάποιου πιο έμπειρου στο αντικείμενο.

Η διαφορά του συγκεκριμένου Εγχειριδίου με άλλα βιβλία που υπόσχονται να μάθουν στον αναγνώστη τους να γράφει είναι πως, αντί να παραθέσει τις απόψεις μιας αυθεντίας στην γραφή, επιλέγει να μας τις παρουσιάσει όλες!

Έχουμε στην ουσία να κάνουμε με μια συλλογή από γραπτά και αποφθέγματα γνωστών συγγραφέων, οι οποίοι μοιράζονται τις σκέψεις και τις συμβουλές τους σχετικά με την συγγραφή.

Είτε πρόκειται για συγγραφείς με πιο “μεταφυσικές” αντιλήψεις περί τέχνης και έμπνευσης (όπως οι σχεδόν κωδικοποιημένες συμβουλές του Jack Kerouac), είτε για πιο προσγειωμένες, πρακτικές γνώμες (όπως του Stephen King ή του  Charles Bukowksi) στο συγκεκριμένο βιβλίο εκπροσωπείται ένα πολύ μεγάλο φάσμα απόψεων για την συγγραφή και, προς όποιο από τα δύο άκρα κι αν τείνετε προσωπικά, δεν θα νιώσετε να σας αποξενώνει.

Παρόλο που ένας τέτοιος τίτλος δύσκολα θα τραβήξει αναγνώστες που δεν γράφουν, το Εγχειρίδιο έχει αρκετό ενδιαφέρον και μόνο για την ευκαιρία του να παρακολουθήσει κανείς ειδήμονες να μιλάνε με πάθος για την δουλειά τους, να προσπαθούν να εμπνεύσουν επίδοξους διαδόχους και “ανταγωνιστές”, αλλά και να παραδέχονται τα λάθη τους (ποιος θα το περίμενε ότι ο H.P. Lovecraft αναγνώριζε πως είναι κουραστικό να επαναλαμβάνεις λέξεις και φράσεις που σου αρέσουν ξανά και ξανά;)

Αν έπρεπε να αναφέρουμε ένα βασικό αρνητικό του συγκεκριμένου βιβλίου, αυτό θα ήταν η αποσπασματική φύση των συμβουλών του, που δημιουργούν την αίσθηση ότι διαβάζουμε  ένα γρήγορο “ποτ πουρί” από μεγαλύτερα και πληρέστερα έργα. Ωστόσο, η δομή με την οποία έχουν οργανωθεί τα κεφάλαια του Εγχειριδίου καταφέρνει να κάνει το βιβλίο να μην μοιάζει με απλή συλλογή από quotes και λειτουργεί ως μια εξαιρετική αφετηρία για όσους θελήσουν αργότερα να ψάξουν τα πλήρη κείμενα των συγγραφέων που περιλαμβάνονται στις σελίδες του.

Τελικά, ακόμη κι αν δεν βρείτε στις σελίδες του την μαγική εκείνη συμβουλή που θα σας μετατρέψει από την μία μέρα στην άλλη σε νομπελίστα ή σε μηχανή παραγωγής best-sellers, το Μικρό Εγχειρίδιο Δημιουργικής Γραφής σίγουρα θα σας δώσει την απαραίτητη ώθηση που χρειάζεστε για να στρωθείτε στο γράψιμο.

The following two tabs change content below.
Θάνος Φιλάνης

Ο Θάνος διαβάζει ό,τι πέσει στα χέρια του, προτείνει στους φίλους του περίεργες ταινίες που δεν έχουν ξανακούσει και γράφει με ενθουσιασμό αυτάρεσκα κειμενάκια με θέμα τον εαυτό του. Geek μέχρι το κόκαλο—αν και σπάνια θα τον ακούσεις να το παραδέχεται—είναι γνωστός για την χρήση φράσεων όπως “το βιβλίο ήταν καλύτερο” και “τι, δεν ήξερες ότι είναι βασισμένο σε κόμικ;” Όταν δεν γράφει άρθρα και βιντεάκια για το SpoilerAlert, προσπαθεί να τελειώσει τη σχολή του και φαντασιώνεται το όνομά του σε εξώφυλλα βιβλίων.

  • Αγαπημένη ταινία: Αρνείται να απαντήσει ξεκάθαρα, αλλά το Contact και το Fight Club είναι πολύ ψηλά στη λίστα του.
  • Αγαπημένος Συγγραφέας: Κατά καιρούς περνάει από “φάσεις”, αλλά (για να μιλήσουμε με όρους Sex and the City) o Mr Big του είναι ο Neil Gaiman.
  •  Παιδικός Ήρωας: Όταν ήταν μικρός, του άλλαξε τη ζωή ένα βιβλίο για τον μύθο του Βασιλιά Αρθούρου. Ναι, είναι geek, το ξεκαθαρίσαμε αυτό.
  • Αγαπημένο Ζώο: Πλατύποδας (Ornithorhynchus anatinus). Είναι πάπια; Είναι κάστορας; Ποιος ξέρει; Όπως και να ‘χει είναι cool.

Leave a Reply

Be the First to Comment!

Notify of
wpDiscuz