Goku VS Superman; Πάτε καλά;
Superman, Thor και Captain Marvel δεν είναι θεοί.
Είναι… Krillin tier
(και αυτό λέει περισσότερα για το Dragon Ball παρά για αυτούς).
Υπάρχει μια επίμονη φαντασίωση στο geek discourse: ότι ο Superman, ο Thor και η Captain Marvel είναι κάτι σαν το ταβάνι της φανταστικής δύναμης. Θεότητες με κάπα και σφυρί, που απλώς δεν έχουν αντίπαλο.
Μόνο που αυτό ισχύει… μέχρι να βγεις από τη φούσκα της Marvel/DC και να μπεις στο power scaling του DragonBall.
Εκεί τα πράγματα δεν είναι απλώς διαφορετικά. Είναι γελοία άνισα.
Βιντεάκια με αναλύσεις Superman VS Goku είναι απλά ουτοπικά. Ο Supes δεν θα πέρναγε καν από τον Κρίλιν στον πρώτο γύρο του Budokai.
![]()
Η πιο σκληρή αλήθεια ξεκινά από ένα… κοντέρ.
Στο DBZ υπάρχει κάτι που τα περισσότερα δυτικά universes αποφεύγουν: μετρήσιμη δύναμη.
Όταν ο Ράντιτς (ένας Σάγιαν από την παλαιά-ποτέ ενωμένη Γιουγκοσλαβία, εξ αίματος αδερφός του Γκόκου, ο οποίος Γκόκου έχει cheat codes για leveling up στο συγκεκριμένο σύμπαν) φτάνει στη Γη, ο ανιχνευτής του γράφει κάτι που καταστρέφει κάθε ρομαντική ιδέα για “superhuman scaling”:
Ένας τύπος με καραμπίνα = power level 5.
Όχι “ίσως 5”. Όχι “περίπου 5”. Πέντε. Τελεία.
Ξαφνικά, η συζήτηση αποκτά βάση. Δεν μιλάμε για vibes. Μιλάμε για αριθμούς.
Όταν το «low tier» σου σβήνει φεγγάρια
Πάμε ένα βήμα παραπάνω.
Ο Master Roshi (στα ελληνικά Χελωνοτζίνης)– ναι, ο γέρος με τα γυαλιά και τα περιοδικά – στην αρχή του original DB διαγράφει το φεγγάρι από την ύπαρξη. Όχι μεταφορικά. Κυριολεκτικά.
Λίγο μετά στην αρχή του DBZ, ο Piccolo το επαναλαμβάνει όταν κακοποιεί τον Γκόχαν στις ερημιές (σόρρυ, “προπονεί”, όχι κακοποιεί)… και το κάνει casually, σαν να βαριέται.
Καμία τελετουργία. Καμία κορύφωση. Ένα χέρι σηκώνεται, ένα ουράνιο σώμα εξαφανίζεται.
Αυτό είναι το baseline.
Αν το “μεσαίο επίπεδο” σου είναι moon-busting, τότε συγγνώμη αλλά οι περισσότεροι “θεοί” άλλων universes είναι απλώς… καλοί παίκτες σε άλλο άθλημα.
Το σημείο που το παιχνίδι σπάει: Vegeta & Nappa
Και μετά έρχονται οι Saiyans.
Ο Nappa ισοπεδώνει ολόκληρες περιοχές με ένα χτύπημα. Όχι “με κόπο”. Με περιφρόνηση. Σηκώνει 2 δάχτυλα, Χιροσίμα και Ναγκασάκι x10.
Ο Vegetta; Μιλάμε για καθαρό planet buster.
Και εδώ αρχίζει να φαίνεται το πραγματικό χάσμα.
Γιατί αν το σύστημα λέει:
- 5 = άνθρωπος με όπλο
- ~100 = υπεράνθρωπος
- ~500 = φεγγάρια εξαφανίζονται
- ~1.000 = αρχίζουμε να μιλάμε σοβαρά για πλανήτες
…τότε βάλε κάτω τους “θεούς” της Δύσης.
Ο uncomfortable υπολογισμός
Ας το πούμε ωμά:
Αν έβαζες έναν Superman σε scouter, δύσκολα θα έσπαγε την πενταψήφια ζώνη χωρίς narrative gymnastics. Πιθανόν να ήταν πάνω από χιλιάρικο. Ίσως και πεντοχίλιαρο στην καλύτερη.
Το ίδιο και ο Thor ή η Captain Marvel. Το ίδιο και o Omni-man.
Και όχι, αυτό δεν είναι “hate take”.
Είναι θέμα feats.
Ναι, έχουν tankάρει πλανητικά επίπεδα ενέργειας. Ναι, έχουν σώσει κόσμους. Ναι, είναι γελοία δυνατοί.
Αλλά το DBZ δεν παίζει στο ίδιο γήπεδο. Παίζει σε άλλο άθλημα, με άλλους κανόνες και σπασμένο scoreboard.
Και κάπου εδώ μπαίνει ο… Krillin
Ο Κριλινάκος είναι το punchline κάθε συζήτησης.
Ο “αδύναμος”, ο “άχρηστος”, ο “που-πάντα-πεθαίνει”.
Και όμως: αυτός ο τύπος κινείται σε επίπεδα που για τα περισσότερα fiction universes είναι endgame.
Moon-level; check.
Planetary threat potential; check.
Combat speed και durability που κάνουν street-level heroes να μοιάζουν ακίνητοι; check.
Πριν τον ανατινάξει ο Φρίζα στον Namek, ο συμπαθής άμυτος καραφλοδαίμονας άνθρωπος ήταν επίσημα στα 75 χιλιάρικα power-level.
Άρα ναι.
Αν βάλεις τους “θεούς” της Marvel/DC μέσα στο DBZ, το πιο ειλικρινές comp δεν είναι “Goku-tier”.
Είναι Krillin-tier.
Και αυτό πονάει μόνο αν δεν έχεις καταλάβει το βασικό:
Δεν υποτιμάς τον (κάθε) Superman.
Απλώς συνειδητοποιείς πόσο παράλογο είναι το Dragon Ball.
Και μετά ήρθε το Super και διέλυσε τα πάντα
Αν το DBZ ήδη έσπαγε την κλίμακα, το Super την καίει ολοκληρωτικά.
Εδώ δεν μιλάμε καν για πλανήτες.
Μιλάμε για:
- θεούς καταστροφής
- συγκρούσεις που απειλούν σύμπαντα
- multi-universal stakes
- οντότητες που σβήνουν timelines σαν να κάνουν scroll
Σε αυτό το επίπεδο, το “power level 1.000+” είναι σχεδόν… χαριτωμένο.
Planetary threat; ναι.
Relevant; όχι.
Το πραγματικό take (που οι περισσότεροι αποφεύγουν)
Η κουβέντα “ποιος κερδίζει” είναι βαρετή.
Το ενδιαφέρον είναι αλλού:
Το DBZ (και ειδικά το Super) δεν είναι απλώς ένα δυνατό σύμπαν.
Είναι ένα σύμπαν όπου το scaling έχει ξεφύγει τόσο πολύ, που απονοηματοδοτεί και αποδομεί τη σύγκριση.
Και εκεί είναι το ζουμί.
Γιατί όταν ένας άνθρωπος με καραμπίνα είναι 5, και το “χαμηλό mid-tier” σου διαλύει φεγγάρια, τότε:
Ένας Superman, ένας World-breaker Hulk, ένας Omni-man, στο 1.000-1.500-2.000-5.000 κλπ, δεν είναι αδύναμος.
Είναι απλώς… σε λάθος σύμπαν.
TL;DR (για να τελειώνουμε)
- 5 = άνθρωπος με όπλο
- 500 = φεγγάρι gone
- 1.000 = πλανήτης σε κίνδυνο
- Krillin = πολλές δεκάδες φορές παραπάνω από αυτό.
Άρα;
Ο Superman, ο Thor, o Homelander, οποιοσδήποτε OP υπερήρωας, δεν θα ήταν θεός στο DBZ.
Είναι high-tier μαχητής.
Κάτι σαν τον Κρίλιν… στην κακή του μέρα.
Και το πρόβλημα αυτό δεν ειναι των υπερηρώων.
Απλά το Dragonball έχει ξεφύγει.
Όχι τώρα, από τις αρχές της δεκαετίας του 90.
Υ.γ.: Για τον Σαϊτάμα και το One-Punch Man, θα μιλήσουμε άλλη στιγμή αναλυτικά, αλλά αυτός ναι, θα στεκόταν στο σύμπαν του DragonBall.




