Dark Night: A True Batman Story
Όλοι κάποια στιγμή έχουμε δει κάποιον πρωταγωνιστή ταινίας ή κόμικ να συνομιλεί με έναν άγγελο κι έναν διαβολάκο στους ώμους του, ο μεν να τον νουθετεί, ο δε να τον ωθεί σε κακές πράξεις. Αυτό είναι και το concept του Dark Night: A True Batman Story, που γράφτηκε από τον Paul Dini και σχεδιάστηκε από τον Eduardo Risso, για λογαριασμό της Vertigo. Μόνο που αντί για άγγελο έχουμε τον Batman και αντί για διαβολάκο έχουμε τους πιο γνωστούς εχθρούς του, μεταξύ των οποίων ο Two-Face, η Poison Ivy, ο Scarecrow και φυσικά ο Joker. Αλλά ας τα πάρουμε με τη σειρά.
Ο Paul Dini είναι βραβευμένος Αμερικάνος σεναριογράφος σειρών κινουμένων σχεδίων και κόμικς. Είναι περισσότερο γνωστός για τη δουλειά του στο Batman: The Animated Series, αλλά και ως δημιουργός της δημοφιλέστατης Harley Quinn. Στις αρχές των 1990s, η καριέρα του απογειώθηκε, καθώς τα projects του πήγαιναν θαυμάσια και ο ίδιος είχε αποσπάσει βραβεία Emmy. Τότε όμως έζησε και μια βαθιά τραυματική εμπειρία. Ένα βράδυ, ενώ περπατούσε προς το σπίτι του, δέχτηκε επίθεση από δύο άντρες, που τον έκλεψαν και τον παράτησαν αιμόφυρτο.
Πέρα από την ξεκούραση που χρειάστηκε μετά τις εγχειρίσεις, ο Dini πέρασε μια πολύ δύσκολη περίοδο ψυχολογικής ανάρρωσης, κλεισμένος στο σπίτι, έχοντας σχεδόν παραιτηθεί από την ζωή του. Στο κόμικ αυτό λοιπόν, μας διηγείται πώς η μορφή του Σκοτεινού Ιππότη τον βοήθησε να ανταπεξέλθει, σε πείσμα του Joker, του Penguin και των άλλων κακών του Gotham City. Προφανώς, ο Batman αντιπροσωπεύει την αισιοδοξία που πρέπει να έχει κάποιος σε μια τέτοια κατάσταση, ενώ ο Joker ή ο Penguin, εκφράζουν τις μύχιες σκέψεις του για παραίτηση, που ουσιαστικά τον ρίχνουν πιο βαθιά στο ψυχολογικό του τέλμα.
Η ιδέα από μόνη της είναι εξαιρετική και η εκτέλεση είναι επίσης σε υψηλά επίπεδα. Ο Dini χρησιμοποιεί συχνά το χιούμορ, σε διάφορες αποχρώσεις, ενώ δεν φοβάται να μοιραστεί προσωπικές του στιγμές και σκέψεις με τον αναγνώστη. Κάνει την αυτοκριτική του και δίνει ένα ωραίο μάθημα, χωρίς να γίνεται δασκαλίστικος. Το artwork είναι εξίσου υπέροχο. Ο Risso, σχεδιαστής του περίφημου 100 Bullets, αποδεικνύει ότι αποτελεί καλλιτέχνη πρώτης γραμμής, χρησιμοποιώντας διάφορα στυλ, που μπορεί να εμφανίζονται ακόμα και μέσα στο ίδιο καρέ.
Εν ολίγοις, ένα πρωτότυπο, καλογραμμένο και καλοσχεδιασμένο κόμικ. Δεν είναι υπερηρωικό, παρότι χρησιμοποιεί τον μύθο του Batman, και γι’ αυτό απευθύνεται σε μια μεγάλη γκάμα αναγνωστών.