88η Απονομή βραβείων Όσκαρ
Και για ακόμα μια φορά η βραδιά της απονομής, που κανείς εδώ δε ξενύχτησε για να παρακολουθήσει, έφτασε στο τέλος της. Έχουμε νικητές, φυσικά ηττημένους και ακόμα πιο φυσικά κάποιους παραπονεμένους. Για αρχή, ας δούμε λίγο ποιες ταινίες πήραν και πόσα βραβεία.
Mad Max: Fury Road :
6 Όσκαρ (Μοντάζ, Καλλιτεχνικής διεύθυνσης, Ενδυματολογίας, Μακιγιάζ-Κομμώσεις, Ηχητικό Μοντάζ, Ηχητικό Μιξάζ)
The Revenant :
3 Όσκαρ (Α’ Ανδρικού Ρόλου, Σκηνοθεσίας, Φωτογραφίας)
Spotlight :
2 Όσκαρ (Καλύτερης ταινίας, Πρωτότυπο σενάριο)
Room :
1 Όσκαρ (Α’ Γυναικείου ρόλου)
Η γέφυρα των κατασκόπων :
1 Όσκαρ (Β Αντρικού ρόλου)
The Danish Girl :
1 Όσκαρ (Β’ Γυναικείου ρόλου)
Το μεγάλο σορτάρισμα :
1 Όσκαρ (Διασκευασμένου σεναρίου)
Ο Γιός του Σαούλ :
1 Όσκαρ (Ξενόγλωσσης ταινίας)
Inside Out :
1 Όσκαρ (Ταινία κινουμένων σχεδίων)
The Hateful Eight :
1 Όσκαρ (Μουσικής)
Spectre :
1 Όσκαρ (Τραγουδιού)
Amy: Το κορίτσι πίσω από το όνομα :
1 Όσκαρ (Ντοκιμαντέρ)
A girl in the river : The price of forgiveness :
1 Όσκαρ (Ντοκιμαντέρ μικρού μήκους)
Ex Machina :
1 Όσκαρ (Οπτικά εφέ)
Bear Story :
1 Όσκαρ (Μικρού μήκους κινουμένων σχεδίων)
Stutterer :
1 Όσκαρ (Μικρού μήκους μυθοπλασίας)
Ξέχασα τίποτα; Όχι όλοι εδώ είναι!
Οι νικητές
Αναμφίβολα μεγάλος πρωταγωνιστής και πρόσωπο της λαμπερής βραδιάς, είναι ο Ντι Κάπριο. Δεν είναι λίγο να πνίγεσαι, να χορεύεις, να παίζεις ρόλους μεγάλων ανδρών, να είσαι το πουλέν του Σκορτσέζε και αυτό να μην ανταμείβεται. Μας αρέσει, δε μας αρέσει δώδεκα χρόνια είναι πολλά και από κάποιο σημείο και μετά η δουλειά ενός ανθρώπου πρέπει να ανταμείβεται. Οπότε άξιος.
Δεύτερος μεγάλος νικητής είναι το Mad Max. Η ταινία ντόπα με σωστά ζυγισμένη δράση, τους περίεργους διαλόγους και φυσικά τον Φρανκ Μίλλερ. Όσοι έχετε δει τη ταινία θα παρατηρήσατε ότι δεν έχει σχεδόν καθόλου αίμα, με εξαίρεση δύο σκηνές. Ο Μίλλερ ανταμείφθηκε γιατί δίδαξε πώς να φτιάξεις περιπέτεια και δράμα μαζί. Τέλος αόρατος νικητής είναι και ο Τομ Χάρντι. Γιατί; Το Mad Max και το The Revenant συγκέντρωσαν συνολικά μαζί 22 υποψηφιότητες και παίζει και στις δύο. Αυτό λέει πολλά.
Οι χαμένοι
Πείτε με ανάποδο, πείτε ότι έχω παρωπίδες, πείτε ότι θέλετε αλλά θεωρώ απαράδεκτο το γεγονός ότι δεν βραβεύτηκε το Anomalisa. Μια ταινία που μιλάει για τη μοναξιά, μάστιγα στο σύγχρονο κόσμο, δε μπορεί απλά να είναι υποψήφια. Και το λέει ένας άνθρωπος που δεν τον τραβάνε τέτοιες ταινίες. Τέλος πάντων. Δεύτεροι μεγάλοι ηττημένοι, οι στοιχηματζίδες. Κανείς δε περίμενε να πάρει το Spotlight το Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Όλοι πιστεύανε ότι ο Σταλόνε θα κερδίσει το Β’ Ανδρικού Ρόλου. Και η αγαπημένη του νεανικού κοινού, Lady Gaga έχασε από τον Μποντ. Τον Τζέιμς Μποντ. Ηθικό δίδαγμα: τα σιγουράκια είναι μια ουτοπία!
Ο Κρις Ροκ
Τέλος, όπως είπα και στην αρχή, υπάρχουν και οι παραπονεμένοι που τους εξέθεσε όλους ο οικοδεσπότης της βραδιάς, Κρις Ροκ. Ο πολυτάλαντος ηθοποιός στον εναρκτήριο λόγο του έριξε τις φαρμακερές και δικαιολογημένες σπόντες του εκεί που έπρεπε. Εξήγησε πολλά πράγματα για μας που είμαστε απ’εξω από τη φάση. Και ναι, καλώς έκανε και παρουσίασε τη τελετή αγνοώντας αυτούς που τον πίεζαν να παραιτηθεί. Μάλιστα κάποια στιγμή τη λέει στα ίσα στη Τζέιντα Σμιθ για την απόφαση της να μποϋκοτάρει τη τελετή. Το χιούμορ και η αλήθεια είναι πιο φαρμακερά και από το χειρότερο δηλητήριο της φύσης.